Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

IT-ENTER Michał Ziółkowski

Łódź

8

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak przygotować się do stworzenia strony internetowej dla swojej firmy?

Autor: IT-ENTER Michał Ziółkowski, publikacja: 2020-10-28

Wiele osób zainteresowanych stworzeniem strony internetowej dla swojej firmy zadaje sobie pytanie: „od czego zacząć?”. I choć na pierwszy rzut oka mamy wrażenie, że gromadzenie materiałów do przygotowania witryny to niełatwy kawałek chleba, to wcale tak nie jest. Wszystko zależy oczywiście od tego, jak bardzo złożony ma to być projekt. W przypadku dużych stron firmowych (np. dla korporacji) ilość materiałów, a przede wszystkim informacji wymaga poświęcenia wielu godzin i dni przygotowania. Ten artykuł kieruję przede wszystkim do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz małych lokalnych firm.

Zdjęcie nr 1

Tak zwana strona wizytówkowa to dobry początek na przedstawienie naszej firmy w Internecie. Pozwala na umieszczenie najważniejszych informacji na temat przedsiębiorstwa w prosty i przystępny dla przeciętnego odbiorcy sposób. Faktem jest, że wiele osób, zanim skorzysta z usług pana Kowalskiego oferującego transport mebli z punktu A do punktu B na terenie np. Warszawy, chce poznać opinie klientów, którzy skorzystali z jego usług, doczytać informacje o firmie, znaleźć dane kontaktowe czy NIP firmy. Co zyskujemy dzięki tego typu wizytówce? Na pewno widoczność w Internecie, ale przede wszystkim stajemy się dla potencjalnego klienta profilem zaufanym w odróżnieniu od firm ogłaszających się w portalach ogłoszeniowych, niemających przekierowania na stronę firmową czy też żadnej wzmianki co do strony.

Zatem – wracając do tematu – jak przygotować się do stworzenia strony internetowej? Proponuję najpierw dobrze poznać rynek informatyków w swojej okolicy, ale nie zamykać się także na firmy z innych miejscowości. Dlaczego? Ze względu na to, że wielu freelancerów lub firm tworzących strony internetowe działa zdalnie. Dzięki narzędziom takim jak smartfon, e-mail, komunikatory możemy przekazać wszelkie materiały do stworzenia strony naszemu wykonawcy. Szczegóły często ustalane są wtedy telefonicznie lub właśnie mailowo. Tego typu forma współpracy pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze na dojazdy i spotkania. Firmy o dobrej renomie, które mają swoje strony z wykonanymi już projektami, danymi kontaktowymi, systemem opinii, z pewnością będą starały się wywiązać ze swoich obowiązków w takim stopniu, aby klient był zadowolony z finalnego efektu. Drugą możliwością jest tradycyjna forma spotkania się i omówienia wszelkich szczegółów stacjonarnie.

Pojawia się natomiast pytanie: jakie materiały przygotować? To teraz odwróćmy to pytanie: jakie materiały chcesz przygotować lub jakie powinieneś? To proste, wszystko to, co uważasz za istotne z punktu widzenia klienta. Spróbuj wejść w buty swojego konsumenta i zastanów się, czego potrzebuje, żeby skorzystać z Twoich usług, a jakie informacje na stronie internetowej ułatwią mu podjęcie decyzji o wybraniu właśnie Twojej firmy.

Z pewnością warto dostarczyć firmie realizującej zlecenie takie materiały jak:

  • logotyp firmy,
  • parę słów o historii firmy,
  • informacje o zasięgu oferowania usług, siedzibie (jeśli firma posiada i przyjmuje w niej interesantów),
  • opis usług, przedstawienie oferty,
  • galeria zdjęć,
  • certyfikaty,
  • referencje,
  • dane kontaktowe.

Można zastanowić się jeszcze nad aspektem własnych grafik, takich jak baner główny na stronie głównej w formie przesuwającego się slidera, który uatrakcyjni naszą witrynę. Do tego natomiast będziemy potrzebowali specjalisty lub umiejętności graficznych.

Reasumując, strona internetowa w formie wizytówki czy też prostej strony z kilkoma zakładkami to dodatkowa forma widoczności firmy dla klientów, ale przede wszystkim narzędzie, które może potwierdzić nasze kompetencje, wiarygodność, a także przedstawić naszą firmę w dobrym świetle.

A co do samego pytania na początku, przygotowanie materiałów do strony nie jest procesem długotrwałym w przypadku stron dla małych i mikroprzedsiębiorstw, dlatego warto zainteresować się stworzeniem własnej strony, jeśli takowej jeszcze nie posiadamy.

Opracowanie:
IT-ENTER Michał Ziółkowski

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 452 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych